Algorytm Pingwin

Algorytm Pingwin

Algorytm Pingwin został wprowadzony 24 kwietnia 2012 r. Celem Pingwina jest zmniejszenie zaufania Google do witryn, które oszukiwały, poprzez tworzenie nienaturalnych linków zwrotnych w celu uzyskania przewagi w wynikach Google. Chociaż głównym celem Pingwina są nienaturalne linki, mogą istnieć także inne czynniki, które mogą wpływać na naszą stronę w oczach Pingwina. Jednak linki są zdecydowanie najważniejszą rzeczą.  

Dlaczego linki są ważne?

Link jest czymś w rodzaju głosowania na twoją stronę. Jeśli wysoko postawiona witryna prowadzi poprzez linki do Twojej witryny, jest to dla Ciebie duża przewaga. Jeśli natomiast mała, nieznana witryna prowadzi przez linki do Ciebie, ten głos nie będzie się liczył tak samo, jak głos z wiarygodnej, wysoko postawionej strony. Jeśli jednak uda ci się zdobyć dużą liczbę tych małych głosów, mogą one naprawdę wiele zmienić i wpłynąć na twoją pozycję w rankingu. Dlatego w przeszłości osoby opierające się na SEO próbowały uzyskać jak najwięcej linków z dowolnego możliwego źródła.

Kolejną ważną rzeczą w algorytmach Google są kotwice (Anchor). Anchor to tekst podkreślony w łączu. Jeśli np. seokocur.pl otrzyma wiele witryn z linkami do witryny za pomocą tekstu kotwicy „blog SEO”, jest to wskazówka dla Google, że ludzie szukający hasła „blog SEO” prawdopodobnie chcą zobaczyć strony takie jak SEOKocur w swoich wynikach wyszukiwania, co za tym idzie, Google podbija ją wysoko. 

Nietrudno dostrzec, jak ludzie mogą manipulować tą częścią algorytmu. Powiedzmy, że prowadzę SEO dla firmy zajmującej się kształtowaniem krajobrazu na Florydzie. W przeszłości jednym ze sposobów, w jaki mogłem oszukiwać algorytm, było utworzenie szeregu samodzielnie wykonanych linków i użycie tekstu kotwicy w tych linkach, które zawierają frazy takie jak: Floryda kształtowanie krajobrazu, architektura krajobrazu na Florydzie. Chociaż wiarygodne linki z wysoko umiejscowionej  witryny są najlepsze, ale jednak trudne do zdobycia, naprzeciw temu ludzie odkryli, że tworzenie dużej ilości linków z witryn o niskiej jakości było dość skuteczne.    

Chociaż nie wiemy, na jakie dokładnie czynniki algorytm pingwina zwraca uwagę, to wiemy, że ten wyżej wymieniony rodzaj tworzenia linków, czyli tworzenie linków na niskiej jakości i małej popularności witrynach, jest tym, co algorytm próbuje wykryć. Naszym zdaniem algorytm pingwina przypomina Google, komu może nałożyć „czynnik zaufania” w linkach. Pracownik Google, John Mueller, powiedział już kilka razy, że Pingwin jest algorytmem na całej stronie . Oznacza to, że jeśli algorytm Pingwin ustali, że duża liczba linków prowadzących do Twojej witryny jest niewiarygodna lub spamerska, to zmniejsza to zaufanie Google do całej twojej witryny. W związku z tym w całej twojej witrynie nastąpi spadek pozycji oraz miejsca w rankingu, w którym się znajdujesz.

Jak uniknąć spotkania z Pingwinem?

Algorytm Pingwin Google, od 23.09.2016 jest w czasie rzeczywistym, co wiąże się z tym, że nie da się uniknąć z nim spotkania. Musisz pamiętać, że każdy budowany link będzie teraz automatycznie indeksowany, sprawdzany, a następnie (z braku lepszego słowa) „oceniany” przez Pingwina. Dla białych kapeluszy SEO aktualizacja Pingwina tak naprawdę nie przeszkadza, w gruncie rzeczy może nawet zostać zignorowana, czyli nie mieć żadnych efektów – ponieważ linki, które białe kapelusze SEO tworzą, są w 100% legalne. Wiadomo nie od dziś, że Panda i Pingwin faworyzują osoby SEO w białych kapeluszach.

Jednak w przypadku innych kolorów SEO to wszystko może stać pod znakiem wykrzyknika i mieć nieprzyjemne efekty dla twojej witryny. Twoje linki są „oceniane” przez Pingwina w czasie rzeczywistym, a to oznacza, że konsekwencje także powstają w czasie rzeczywistym, jednak z drugiej strony spektrum, oznacza to również, że jeśli Pingwin złapie Cię na tworzeniu niepoprawnych/spamujących linków, możesz je naprawić i tak szybko wyjść z kary, jak ją dostałeś.

Leave A Reply