Audyt SEO — Co to jest?

Audyt SEO — Co to jest?

Audyt SEO jest to usługa, której głównym celem oraz zadaniem, jest utworzenie dokumentu mieszczącego w sobie szereg uwag, zaleceń oraz porad dla danej strony internetowej. Zgromadzone w audycie SEO uwagi są cenne, przez co sięgają po nie programiści, redakcję oraz inne powiązane ze stroną osoby do wykonywania ulepszonej pracy skupionej na jak najpoprawniejszym SEO.

Bez względu na to, dla jakiej strony internetowej będzie wykonany audyt SEO i przez jaką osobę dana usługa zostanie wykonana, przeważnie cele audytu SEO są podobne, przykładowo:

  • przegląd wszystkich istotnych względem SEO elementów na stronie,
  • ocena wraz z optymalizacją dostosowana do każdego z istotnych dla SEO elementów,
  • wskazanie mocnych i słabych punktów optymalizacji serwisu,
  • wskazówki na temat możliwości poprawy optymalizacji danego elementu,
  • wykrycie problemów w dostosowaniu strony do wytycznych dla Webmasterów.

Posiadanie najpoprawniej zoptymalizowanej strony jest o tyle istotne, że coraz więcej uwagi ze strony wyszukiwarki Google kieruje się w stronę bycia przyjazną dla użytkowników i robotów indeksujących. Aby strona była przyjazna równie dla użytkownika, jak i dla robotów, koniecznością jest przystosowanie jej do topowych trendów użyteczności oraz dostosowanie jej do wytycznych dla webmasterów (jeśli chodzi o wyszukiwarkę Google).

Jak samodzielnie wykonać audyt SEO za darmo?

Jeśli z różnych powodów nie chcesz wydawać pieniędzy na audyt SEO lub po prostu pragniesz nauczyć się jak wykonywać audyty – nie ma problemu! Istnieje wiele narzędzi wraz z poradnikami, które pomogą w przebrnięciu Ci przez meandry audytowania własnej (lub obcej) strony internetowej.

Tematów do zbadania jest wiele. Przykładowe punkty, które warto poruszyć w audycie to:

Analiza bieżącej widoczności strony w wynikach wyszukiwania:

  • Na jakie wpisane frazy strona jest widoczna w wynikach wyszukiwania?
  • Jakie pozycje w Google strona zajmuje na słowa kluczowe?

Tytuły strony:

  • Czy są poprawnie skonstruowane?
  • Czy nie powtarzają się w obrębie witryny?

Opisy meta description:

  • Czy są poprawnie skonfigurowane?
  • Czy się nie duplikują?

Nagłówki H1-H6:

  • Czy są stosowane?
  • Czy są używane we właściwy sposób?

 Adresy URL:

  • Czy nie powodują duplikacji treści na stronie?
  • Czy przekierowania są poprawnie wdrożone?

 Nakierowanie na słowa kluczowe:

  • Czy odpowiednie strony są zoptymalizowane pod względem słów kluczowych?
  • Czy nie występują sytuacje, gdzie kilka stron jest zoptymalizowanych pod to samo słowo kluczowe?

 Grafiki:

  • Czy ich rozmiar nie powoduje, że strona wolniej się ładuje?
  • Czy grafiki mają poprawnie skonfigurowane opisy alternatywne?

 Instrukcje dla robotów:

  • Czy na stronie znajduje się mapa witryny?
  • Czy na stronie jest wgrany plik robots.txt?

 Unikalność treści

  • Czy wszystkie treści na stronie są unikalne?
  • Które treści na stronie mogą być skopiowane?

 Linkowanie wewnętrzne:

  • Czy jest wykonane optymalnie?
  • Czy linki w menu są widoczne dla robota Google?

 Szybkość ładowania strony:

  • Czy strona ładuje się szybko?
  • Co opóźnia czas ładowania stron?

 

 

 

 

 

Call Now Button