Jaka jest zależność między SEO a pozycjonowaniem strony?

  • Home
  • Ciekawostki
  • Jaka jest zależność między SEO a pozycjonowaniem strony?

Relację między pozycjonowaniem strony a SEO można określić
jako: SEO zawiera się w pozycjonowaniu;
Pozycjonowanie jest pojęciem szerszym, a SEO należy do narzędzi, za
pomocą których osiąga się cele pozycjonowania. SEO zajmuje
się udoskonalaniem serwisu – układem treści na stronie, budową kodu –
oraz jego otoczenia czyli linkami przychodzącymi, natomiast na
pozycjonowanie składa się również szereg innych działań oprócz
wspomnianego już SEO.
Być może traktowanie SEO i pozycjonowania jako synonimicznych pojęć jest
spowodowane takim samym celem, który przyświeca zarówno działaniom SEO, jak
i pozycjonowania, a mianowicie osiągniecie wysokiej i stabilnej pozycji w wynikach
wyszukiwania ukazanych przez wyszukiwarkę.
Co to jest SEO – czyli szczegółowo o optymalizacji strony.
Jak już wcześniej zostało wspomniane, na proces SEO składają się działania
polegające na optymalizacji treści, optymalizacji kodu i struktury witryny
internetowej oraz profilu linkowego.
Optymalizacja treści obejmuje czynności takie jak:
– zamieszczenie unikalnej treści, odpowiadającej tematyce strony oraz
zawierającej słowa kluczowe,
– wyróżnienie treści poprzez stosowanie hierarchii nagłówków, pogrubienie,
podkreślenie czy pochylenie,
– odpowiednie zbudowanie menu strony, treści serwisu oraz innych elementów,
które przyczyniają się do wewnętrznego linkowania serwisu.
Do czynności w zakresie kodu, jak i struktury strony natomiast zaliczają się:
– przygotowanie witryny do standardów W3C, określających wytyczne tworzenia
stron, tak aby poprawnie wyświetlały się użytkownikom i były dostępne na
różnych urządzeniach,
– poprawienie szybkości ładowania witryny poprzez zmniejszanie objętości kodu,
ilości wczytywanych plików i optymalizację obrazów,
– umożliwienie wyszukiwarkom wyszukiwanie witryny poprzez zastosowanie
między innymi odpowiedniej hierarchii nagłówków (h1, h2, h3), metatagów,
przyjaznych adresów URL.

W optymalizacji profilu linków przychodzących będziemy zwracać uwagę
głównie na:
– parametry jakościowe naszego serwisu oraz linków przychodzących (możemy
skorzystać z metryk proponowanych przez Ahrefs czy Majestic)
– ilość linków oraz domen z których one pochodzą
– wykorzystywane kotwice linków – ilość i proporcje między linkami z kotwicami na
słowa kluczowe a innymi rodzajami kotwic
– proporcje między linkami dofollow i nofollow
– umiejscowienie linków oraz adresy URL do których prowadzą linki na naszym
serwisie

Call Now Button