Pozycjonowanie Lokalne – Czy Warto?

Pozycjonowanie lokalne

Masz lokalną firmę, ale potencjalni klienci nie mogą Cię znaleźć w wyszukiwarkach? Zebraliśmy kilka wskazówek od najlepszych ekspertów SEO na całym świecie, którzy podpowiadają, jak dobrze zrobić pozycjonowanie lokalne. Wszystko, co musisz zrobić, to po prostu zastosować w praktyce te wszystkie wskazówki, aby wspiąć się na ranking wyszukiwarek i wyprzedzić konkurencję.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

 Pewnie zastanawiasz się „Czym jest pozycjonowanie lokalne (inaczej lokalne SEO)?” Już spieszymy z wytłumaczeniem! Lokalne SEO oznacza serię działań optymalizacyjnych przeprowadzanych w Internecie w celu poprawy widoczności i rankingu strony internetowej, a zatem zajmuje pozycję w Google i innych wyszukiwarkach, a więc obejmuje wyszukiwanie słów kluczowych zawierających nazwy lokalizacji.

 Przykład? Meksykańska restauracja „Kraków”. Lub „Tworzenie stron internetowych Warszawa”, „Hydraulik Gdańsk”. Ile razy zdarzyło Ci się wyszukiwać tego typu frazy w Google? Jestem pewien, że przynajmniej raz w życiu. Jednak zapewne dużo więcej razy. Jest to rodzaj bardzo częstych wyszukiwań przeprowadzanych przez użytkowników w celu znalezienia firm, restauracji, hoteli i interesujących miejsc w pobliżu ich miejsca zamieszkania.

Jeśli prowadzisz działalność typu lokalnego, ten artykuł zawierający 7 prostych kroków może być złotym rozwiązaniem dla Twojej firmy!

 Postępuj zgodnie z tymi wskazówkami, aby zoptymalizować swoją witrynę, pod kątem lokalnych wyszukiwań w Google. Dzięki lokalnemu SEO zwiększysz swoją widoczność i przewyższysz niektórych konkurentów!

1) Utwórz swoją stronę Google Moja Firma.

 Utwórz swoją stronę, Google Moja Firma. To bardzo ważny krok, i jest on przede wszystkim darmową usługą Google. Jest to jednak główna strona, która wyświetla wyniki na mapach. Musi zawierać poprawne i aktualne informacje o Twojej firmie.

 Zaloguj się w „Google Moja Firma” i zrób wizytówkę, dodaj tekstowy opis swojej firmy, a po tym kroku będziesz mógł także dodawać zdjęcia oraz filmy. Jeśli Twoja firma jest już w Google Moja Firma, sprawdź, czy informacje są kompletne, prawidłowe i aktualne. W przeciwnym razie natychmiast je zaktualizować, aby nie było żadnych nieporozumień.

2) Użyj unikalnego kodu NAP

 Akronim NAP (name, adress, phone) oznacza nazwę, adres i numer telefonu lub nazwę (nazwę firmy), adres fizyczny i numer telefonu. Bardzo ważne jest, aby te informacje były dostępne w stopce wszystkich stron Twojej witryny i muszą pokrywać się z tymi, które znajdują się na Twojej wizytówce w Google Moja Firma.

3) Połącz Google Moja Firma z Google Plus

 Załóżmy, że w wyniku połączenia większej liczby kart profile Google Moja Firma i Google Plus nie są ze sobą połączone. Upewnij się, że masz tylko jeden wpis Google Moja Firma i upewnij się, że jest on połączony z Twoim profilem Google Plus.  

4) Zoptymalizuj metatagi swojej witryny.

 Metatagi, tj. „Tytuł” ​​i „Opis”, muszą zostać zoptymalizowane. Stanowią one jeden z najważniejszych parametrów, które należy zoptymalizować podczas pozycjonowania w wyszukiwarkach, nawet lokalnych.

 Pamiętaj, że każda strona w witrynie ma unikalny tytuł i opis, nie używaj duplikatów na różnych stronach. Każda strona będzie miała swój unikalny tytuł i opis oraz identyfikację. Zoptymalizuj je tak, aby wstawić w nich słowa kluczowe, które chcesz umieścić w wyszukiwarkach takich jak Google. Nie zapomnij również podać nazwy swojej lokalizacji. 

5) Dodaj do stron swojej witryny geolokację.

 Twoja witryna musi zawierać strony opisujące to, co robisz, to, co oferujesz klientom na rynku, lub strony związane z Twoimi produktami lub usługami, wszystkie muszą zostać zoptymalizowane pod kątem geolokalizacji. 

 Spróbuję wyjaśnić… Weźmy przykład firmy budowlanej z Krakowa w Polsce. Na ich stronie internetowej znajdują się strony poświęcone opisowi każdej usługi…

  • Nowe budownictwo cywilne Kraków;
  • Nowe budynki przemysłowe Kraków;
  • Renowacja budynków Kraków;
  • Ekologiczne budownictwo Kraków;
  • Rozbiórka Kraków;
  • Dachy renowacyjne Kraków.

 Musi to być strona poświęcona prezentacji każdej usługi, a nie krótka prezentacja zawierająca kilka wierszy na jednej stronie, na której grupujesz i krótko opisujesz wszystkie usługi. Jeśli wewnątrz Twojej witryny nie ma tekstu opisowego zoptymalizowanego dla wyszukiwarek, ludzie Cię nie znajdą!

6) Utwórz profile społecznościowe swojej firmy.

Zbuduj profil społecznościowy dla każdej z głównych sieci społecznościowych…

  • Facebook;
  • Twitter;
  • Google Plus;

Jeśli Twoja firma dobrze nadaje się do opowiadania i opisywania jej za pomocą obrazów, rozważ nawet Pinterest i Instagram, dwie sieci społecznościowe oparte na grafice. Pamiętaj, że istnieje także YouTube, jeśli masz wideo i pragniesz je realizować.

 Podczas tworzenia tych profili należy bardzo ostrożnie korzystać z informacji o firmie (NAP) w taki sam sposób jak na stronie internetowej.  

 Po utworzeniu profile te będziesz musiał często aktualizować. Często zdarza się, że profile społecznościowe są tworzone, a następnie pozostawione samym sobie, co skutkuje niepowodzeniem w marketingu. Prowadzenie profilów społecznościowych nie wymaga dużego wysiłku; po prostu podziel się kilkoma wiadomościami tygodniowo, bo mogą ci one przynieść bardzo dużą korzyść!

7) Wpisz swoją witrynę do lokalnego katalogu.

 W lokalnych SEO subskrypcja katalogów jest działaniem, które nadal warto robić, podczas gdy w nielokalizowanym SEO jest praktyką odradzaną i unikaną. Katalogi są po prostu portalami, na których można zgłosić swoją stronę internetową i dodać ją do ogromnej kolekcji portalu.

 Do najważniejszych katalogów, w których koniecznie musisz wpisać swoją stronę, należą:  

  • Yelp: Lokalny najważniejszy katalog na świecie; 
  • Miejsca Bing: podobne do Google Moja Firma; 
  • TripAdvisor: Niezbędny, jeśli Twoja firma to restauracja lub hotel. 

Wnioski

 Teraz gdy poznałeś wiele „sztuczek”, aby zoptymalizować swoje lokalne miejsce w Internecie, oraz jak pokonać konkurentów; staraj się je natychmiast zastosować w praktyce. Wiele z tych porad nie jest trudnych technicznie, a w późniejszym czasie możesz spróbować zrobić bardziej zaawansowane techniki i coraz fajniejsze ulepszenia.