Czym Jest Strona Landing Page i Z Czym To Się Je?

Czy wiesz, czym jest strona landing page (strona docelowa)? Czy wdrożyłeś już ją do swojego biznesu? Jeśli nie, wspólnie, po kolei zbadajmy, z czym to się je, jak działa i jakie masz opcje, aby zacząć z niej korzystać. W końcu strony docelowe są bardzo cennym narzędziem do generowania potencjalnych klientów i takim, które średnio 67% firm regularnie wdraża.

Co to jest strona landing page?

Teoretycznie termin „landing page” ma oznaczać stronę docelową, czyli stronę, na której odwiedzający witrynę lądują, gdy po raz pierwszy odwiedzają Twoją witrynę. W rzeczywistości jednak zauważysz że to raport w Google Analytics, który bada ruch na Twojej stronie landing page.

Strona docelowa jest również ważnym terminem i koncepcją marketingu. Jest to celowo utworzona strona internetowa, która ma Ci pomóc przekonać Twoich potencjalnych klientów, którzy odwiedzają Twoją witrynę do Twoich usług na niej umieszczonych, ponieważ strona landing page umożliwia przechwytywanie adresu e-mail, łatwo możesz zdobyć klientów. Właśnie dziś w tym artykule skupimy się na stronie docelowej.

Strona landing page – wartościowa rzecz do generowania potencjalnych klientów.

To, co sprawia, że ​​strony docelowe są cenne, to to, że po uzyskaniu adresu e-mail można rozpocząć proces pielęgnacji potencjalnych klientów za pomocą sekwencji wiadomości e-mail wysyłanych ręcznie lub automatycznie. Dzięki temu dowiesz się więcej o swoim potencjalnym kliencie – na jakim poziomie w procesie zakupu jest on/ona – a Twój potencjalny klient dowie się więcej o Tobie, Twojej firmie i oferowanych przez Ciebie usługach.

W trakcie tego procesu możesz stopniowo zacząć zdobywać zaufanie być może przyszłego klienta. Przykładowo, gdy twój potencjalny klient ma jakiś problem, możesz zacząć dostarczać mu informacje i wskazówki, które pomogą mu się uporać właśnie z tym problemem, który obecnie posiada. Tym sposobem potencjalny klient zobaczy, że ci zależy, oraz wzbudzisz w nim zaufanie i chęć rekompensaty za poświęcony czas i zaangażowanie. W tym wypadku także masz okazję, aby skierować go do określonych części Twojej witryny oraz dodatkowej oferty, którą posiadasz.

Pielęgnacja swoich potencjalnych klientów odgrywa ważną rolę w przekształcaniu Twojej witryny bezpośrednio pod jej odbiorców. Bez strony docelowej, która skłania anonimowego użytkownika do podania adresu e-mail i nazwiska, nie masz możliwości sprawdzenia, czy ruch, który ma Twoja witryna jest akurat odpowiedni dla Twojej witryny z daną specjalizacją. 

Cechy właściwego ruchu na Twojej stronie prezentują się następująco:

  • Właściwy ruch to taki ruch, który jest zainteresowany tym, co masz do zaoferowania na stronie internetowej. 
  • Chce spędzać czas na Twojej witrynie, czytając o Twojej firmie. 
  • Właściwy ruch będzie chciał skorzystać z oferty, którą posiadasz.  
  • Dostarcza także kolejnych klientów i fanów.

Strony docelowe są szczególnie cenne, gdy weźmie się pod uwagę, że większość ludzi trafia na nią i czyta ją, przed rozmową z przedstawicielem handlowym danej firmy. W rzeczywistości jest tak, że zanim potencjalny klient faktycznie skontaktuje się z osobą z Twojej firmy, 70% procesu decyzyjnego już będzie miało miejsce, gdy spojrzy na stronę landing page. 

Elementy strony docelowej

Strona docelowa jest potężnym narzędziem do generowania potencjalnych klientów. Jednak jak to działa?  

  • Musisz mieć ofertę – może to być e-book lub pakiet odpowiednich informacji składających się z linków i plików do pobrania. Oferta musi być interesująca dla Twojego idealnego klienta i odnosić się do etapu cyklu zakupu, w którym potencjalny klient się znajduje. 

Tworzenie strony docelowej oferty

Strona docelowa zawiera kilka elementów:

  • Strona całkowicie skoncentrowana na ofercie – Nawet nawigacja na stronie internetowej jest usuwana, aby nie odwracać uwagi od oferty.
  • Przekonujący nagłówek i miejsce na wyjaśnienie, w jaki sposób oferta zapewnia wystarczającą wartość, aby odwiedzający wyraził zgodę na pozostawienie adresu e-mail i innych informacji.
  • Obraz pokazujący, jak wygląda oferta. 
  • Formularz umożliwiający przechwycenie co najmniej adresu e-mail i, w razie potrzeby, dodatkowych informacji (imię i nazwisko, nazwa firmy, pytanie kwalifikacyjne, pytania biznesowe) 
  • Sposób dostarczenia oferty – czyli strona „dziękuję” 

Strona z podziękowaniami

Strona „dziękuję” ma kluczowe znaczenie dla ukończenia korzystania ze strony docelowej. To osobna strona internetowa, która pojawia się po wypełnieniu formularza i kliknięciu przycisku Pobierz. Dostarcza także obiecaną ofertę i przywraca nawigację do reszty witryny. Nie zapomnij dołączyć także: zaproszenia do subskrybowania swojego bloga lub pobrania innej powiązanej oferty.

In-line dziękuję za wiadomość

Czasami zauważysz, że wiadomość z podziękowaniem pojawia się na stronie docelowej. To nie zbyt dobre z kilku powodów:

  • Prawie niemożliwe jest wywnioskowanie sukcesu strony docelowej. Celem jest dotarcie do strony z podziękowaniami, dzięki której można sprawdzić ruch w Google Analytics i innych analizach oprogramowania marketingowego.
  • Twoja szansa jest skreślona, ponieważ strona docelowa nie obejmuje nawigacji po Twojej witrynie.
  • Tracisz okazję do dalszego rozwijania relacji z potencjalnym klientem, oferując kolejne kroki.

Nie zapomnij promować swojej strony docelowej!

Po złożeniu oferty i wszystkich elementów strony docelowej – po przemyśleniu i aktywacji kroków e-mailowych dotyczących obsługi klienta, możesz promować swoją ofertę. Napisz artykuły na blogu o tematach, które rozwijasz w swojej ofercie i dołącz do nich link do strony landing page. Pamiętaj, aby regularnie udostępniać swoją ofertę w mediach społecznościowych i zachęcać współpracowników do dzielenia się ofertą także w ich mediach społecznościowych. Jeśli Twoja oferta jest przekonująca, wygeneruje wiele potencjalnych, ale i także ostatecznych klientów dla Twojej firmy! 

Jesli chcesz stworzyć stronę landing page dla swojego biznesu ale nie masz na to chęci lub czasu, to skontaktuj sie zemną. Stworzę profesionalnie wyglądającą i działającą tego typu stronę, która będzie liczyła się w Google.