Szybkość Ładowania Strony.

Szybkość Ładowania Strony.

Szybkość ładowania strony internetowej jest jednym z wielu czynników rankingowych Google.
Dotyczy to równie wersji stacjonarnej, jak i mobilnej. Co należy wiedzieć na ten temat?

Czas ładowania strony to obszar, w którym powinna poruszać się każda osoba, której zależy na
bardzo dobrej optymalizacji witryny. Nawet najładniejsza strona internetowa nie spełni swojej funkcji,
jeśli będzie się wolno wczytywać.  W tym wyścigu liczy się, aby czas ten był możliwie jak najkrótszy.
Dziś prezentujemy krótki zestaw odpowiedzi dotyczących  znaczenia szybkości ładowania strony.

W jaki sposób i gdzie sprawdzę szybkość ładowania strony?

Aby sprawdzić szybkość ładowania strony możesz skorzystać z darmowego narzędzia
Google https://testmysite.withgoogle.com/intl/pl-pl. Wystarczy wkleić w podane okienko adres
URL danej witryny, a po mniej więcej minucie narzędzie pokazuje nam czas ładowania witryny oraz
uśredniony współczynnik odrzuceń wynikający z tej prędkości.

Czy szybkość ładowania wpływa na popularność strony?

Badania Google pokazały, że strona ładująca się dłużej niż 5 sekund traci około 40% konwersji w
porównaniu do tej ładującej się 1 sekundę. Z kolei jej współczynnik odrzuceń rośnie o ponad 100%.
Te informacje są szczególnie istotny dla branży e-commerce, ale nie tylko. Również właściciele witryn
niebędących sklepami internetowymi powinni zadbać o to, aby ich strona ładowała się szybciej. Jak
szybko? Na pewno nie dłużej niż kilka sekund.

W jakim czasie strona powinna sie załadować?

Aby otrzymać dobrą ocenę (zielony kolor) w Test My Site With Google, twoja witryna powinna wczytywać się nie dłużej niż 5 sekund. Faktem jest też to, że nawet taka szybkość ładowania strony powoduje szacowaną utratę użytkowników na poziomie 19%.

Jaki jest związek pomiędzy ładowaniem strony a doświadczeniem użytkownika (UX)?

Jeśli chodzi o znaczenie prędkości ładowania strony dla doświadczenia użytkownika (UX – User Experience), kwestia jest prosta. Strony, które się wolno ładują są po prostu denerwujące. Użytkownik nie będzie czekał w nieskończoność, tylko po kilku sekundach zamknie taką witrynę. Na pewno sam/sama nie raz tak zrobiłeś. W efekcie wzrasta współczynnik odrzuceń, co ma przełożenie na popularność strony i mniejszą liczbę odsłon.

Co wpływa na szybkość ładowania strony?

Na szybkość ładowania strony wpływa wiele czynników. Cześć z nich jest natury programistycznej (np. nadużywanie JavaScript), część wynika ze źle zoptymalizowanej grafiki. Czasami jest to związane z wolnym łączem internetowym użytkownika (na co nie mamy bezpośredniego wpływu). Warto wiedzieć, że szybkość ładowania strony może obniżać wydajność serwera, na którym przechowywane są pliki naszej strony. Prędkość ładowania obniżają także zbyt duże grafiki (np. ważące po kilka MB) oraz np. zbyt rozbudowany kod szablonu na WordPressie. Nie pomaga także zbyt duża liczba wtyczek, które obciążają dodatkowo stronę.

Czy szybkość strony wpływa na SEO?

W 2010 roku Google oficjalnie potwierdziło, że czas ładowania strony ma wpływ na ranking. Dotychczas dotyczyło to tylko wersji stacjonarnych witryn, a od lipca 2018 roku –  również czasu ładowania stron na urządzeniach mobilnych. W styczniu tego roku firma ogłosiła na blogu, że za pół roku ruszy aktualizacja algorytmu, który zacznie karać strony ładujące się bardzo wolno na urządzeniach mobilnych. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność mobile’u, każda osoba, której zależy na dobrej pozycji w wyszukiwarce musi dostosować swoją stroną do tych wytycznych. 

Leave A Reply

Call Now Button